Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 8 januari 2010

Khold!

Hårdrockskvällen 2010 startade ju som bekant med kategorin Bästa Text, och förutom alla sköna anekdoter och förklaringar om varför så fick vi ett härligt spann på musiken. Katatonia, Hammerfall, Alice In Chains, Slayer och bandet som nog imponerade mest på undertecknad under hela kvällen: Khold!
För mig var det en helt ny erfarenhet, men när låten "Död" brakade loss så föll jag pladask.
Vilket sväng! Vilken känsla! Precis så vill jag att min black metal ska låta!

Jag kommer absolut att kolla upp detta gäng, och tackar för uppvisningen.

Nästa kategori var "Låt som blir bättre Live", och där är jag personligen riktigt nöjd med mitt val av Sepultura. Extra mycket då en av mina andra alternativ var Satyricons "Repined Bastard Nation" - och den dök upp från en av de andra deltagarna! Även den här kategorin spretade rätt rejält, till allas stora glädje.

Kategori nummer 3 var en som fick utstå ganska mycket spott och spe: Bästa Cover. Ganska vanlig kommentar var .."en riktig skitkategori, men jag lyckades hitta en rätt bra låt til slut..." Till slut kom vi nästan ner till en viktig diskussion - vilken av följande Michael Jackson-covers är bäst: Chris Cornells "Billie Jean" eller Alien Ant Farms "Smooth Criminal"?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar