Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 14 januari 2010

Januarirecensionerna - snabbversionen

Sen en tid tillbaka ligger som ni säkert vet januarirecensionerna ute på Werock.se
Orkar du inte läsa dem så får du istället snabbversionerna här:

Los Sin Nombre "Blind Leading Blind"
Bra debut, riktigt bra debut! Musikstilen i stig är inte unik, men har du ett gott öga till akter som At The Gates, In Flames och liknande så är detta något som kommer falla dig i smaken. Jag gav skivan 8/10, men enligt de röster som lagts så räcker inte det, vilket borde säga en hel del!

Freak Kitchen "Land Of The Freaks"
Nä, det där var inte alls min kopp the. Progressiv metall som försöker för mycket hela tiden. Det finns ett fåtal bra spår på plattan, men för det mesta orkar jag inte med det. Texterna är hela tiden på gränsen mellan geniala och lökiga, och tyvärr kan det ske i samma låt!

W.E.T "S/t"
Det här föll mig på läppen rejält - men det beror nog också på att jag gillar typen av musik. Jag inser att det kanske är i mjukaste laget för många av bloggens läsare, men låt oss konstatera att OM du gillar den här typen av musik så är detta ett helt självskrivet köp. Det är guldkornet du silar genom all skit för att hitta!

Alla bilder och betydligt fylligare texter finns förstås via de länkar som du hiitar i texten ovan!

3 kommentarer:

  1. ...och med tanke på hur stabilt Werock.se varit den senaste tiden kanske det var bra att jag skrev snabbversionerna här. Siten ligger visst nere igen!

    Bot och bättring hoppas vi på. Snart!

    SvaraRadera
  2. Lyckligtvis var det ett kortare stopp denna gång, och Werock.se är uppe igen sedan igår. Och vad hittar man på nyheterna där om inte ett DVD-tips av just herr Chefsrebellen :)

    SvaraRadera
  3. Heja Werock - och heja nya DVD-tipset! :)

    SvaraRadera