Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 2 december 2009

Dödsmetallen flyttar in!

Denna veckans spellista domineras fulltständigt av dödsmetall.
Anledningen är att jag försökt hitta en låt till Hårdrockskväll 2010, kategorin om Bästa Träningsmusik.
Och jag tränar bäst till dödsmetall. Det ger ett sjysst flyt i löpningen, och bra adrenalin vid styrkepass.

Det betyder följande alster på veckans Mest i Spelaren:

"Crippled and Broken" med Kataklysm, "Plague Rider" med Witchery, "Eaten" med Bloodbath samt "Death In Fire" av Amon Amarth är alla spår som fått sig en riktig syn i sömmarna för att se om de duger. Till detta ska läggas nya liveplattan från Dark Tranquillity, "Where Death Is Most Alive" - en riktigt höjdare, måste jag säga!

Om något av dessa spår duger för mitt val?
Vete fanken. Är rätt tveksam till det just nu... det finns andra hetare kandidater till "Bästa Träningsmusik" som det är idag. Men det kan ju ändras..

Dessutom - idag ramlade senaste Close Up in i brevlådan, årets roligaste nummer pga Årsbästalistorna.
Att Mastodon toppade med "Crack The Skye" förvånar inte, men att Candlemass knep andraplatsen med "Death Magic Doom" överraskade mig. Visst är det en bra platta, men... sååå bra?

För övrigt var det som vanligt fullt av intressanta namn. Jag inser att jag verkligen måste komma ikapp med viss lyssning jag bara inte hunnit med än (Alice In Chains, Funeral Mist..), samt kolla en del andra akter (Wolves In The Throneroom, Propagandhi...).

Dessutom börjar dte verkligen vara dags att arbeta med sin egen Årsbästalista, både för den här bloggen och för Werock. Ett kul arbete som jag tror att jag ska kasta mig över i nästa vecka!


3 kommentarer:

  1. Close-Ups lista var antingen en besvikelse eller så har jag och blaskan växt ifrån varandra.

    Att Crack The Skye var #1 var en självklarhet, men att bara två skribenter tog med Big Business på sin topp 10, bara en tog med Portal och ingen tog med Giant Squid?

    Mycket märkligt, för att inte säga obegripligt.

    SvaraRadera
  2. ...jo, jag håller med dig om att listorna var ganska konstiga stundtals. Ingen hade med Amorphis, Ghost Brigade, Necrophobic heller vad jag kunde se. Och Baroness omnämndes mycket sparsamt.
    Fast å andra sidan, numera brukar jag mest läsa en del av de individuella listorna, och få tips eller bekräfta tips jag tänkt kolla upp. Som Funeral Mist. Eller Propagandhi.

    SvaraRadera
  3. ...vad fan, ibland kan jag knappt skriva. Ser ju nu att jag har skrivit att Baroness omnämndes sparsamt - det är ju inte alls sant! jag menade Pearl Jam, för bövelen, men något måste ha malfunctioned mellan huvet och fingrarna...

    SvaraRadera