Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 4 november 2009

Mest i spelaren...

..den här gången är ganska många gamla favoriter.
Konghs mörka "Shadow of the Shapeless" håller på att växa ut till en sån där platta som bloggen återvänder till med jämna mellanrum - och varje gång växer den. Har du inte kollat detta band innan så är det dags att du gör det!

Allt snack om KISS nya platta gav också bloggen sugen att lyssna på gamlingarna - "Destroyer" åker upp på listan!

Amon Amarth inledde ju bloggens Sverigetoppen med plattan "Versus the World" (http://metalyze.blogspot.com/2009/11/sverigetoppen-skiva-1.html) och den har stannat kvar i stereon.

Dessutom arbetas det vidare med recension av Baroness "Blue Record", så den har fått en del speltid, tillsammans med den platta vi kollat in på Remasters den här gången - Mötley Crües "Dr Feelgood".

Totalt sett bara fullängdare, alltså.
Kongh, KISS, Amon Amarth, Baroness, Mötley Crüe. En salig röra, kan man säga!

5 kommentarer:

  1. Vi såg Kongh på Metaltown i somras och jag blev rätt begeistrad i deras mörka, stämningsfulla musik. Hade nästan glömt dem igen så tack för tipset.

    SvaraRadera
  2. Jodu, Kongh i lurar i ett kolsvart rum, när resten av familjen sover... sen glömmer du dem aldrig mer! :)

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot din recension av Baroness, eftersom jag också har låtit den gå varm i skivspelaren och kommer slänga ihop en egen recension.
    Jag tycker att den är grymt bra, så frågan är inte vilket betyg den kommer få, utan hur högt.

    SvaraRadera
  4. ...Baroness-recensionen kanske kommer i helgen, beror lite på hur tiden rullar på. Annars i början av veckan.
    Dessutom har jag nu lagt till din blogg i listan Lenny, så vi alla kan hålla koll på när din recension ramlar ut!

    SvaraRadera
  5. Man tackar! :)
    Jag ska fixa en egen blogglista nu i helgen har jag tänkt, där jag kommer att återgälda tjänsten.

    Jag har även fått den äran att slänga ihop en tävling idag, men jag kan tänka mig att priset är en aning "mesigt" för den här bloggens tänkta målgrupp, hehe.
    Fast gratis är ju alltid gott... :)

    SvaraRadera