Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 25 september 2009

Recensioner - en snabbgenomgång!

Snart är vi inne i årets sista kvartal, och skivåret 2009 är inne i sista fasen.
Bloggen bjuder därmed på en snabbrepetion av alla recensioner som klarats av så här långt, allt för att vi gemensamt ska kunna kasta oss över den slutspurten med alla spännande releaser så här på höstkanten.
Dessutom är det ju lönefredag idag, så vem vet vilken du skiva du står och håller i under eftermiddagen... här har du svaret på om du ska köpa eller inte!

Betyg 4

  • Behemoth "Evangelion"
  • Candlemass "Death Magic Doom"
  • Hardcore Superstar "Beg For It"
  • Amorphis "Skyforger"
  • Necrophobic "Death To All"
  • Ghost Brigade "Isolation Songs"

Betyg 3
  • Ex Deo "Romulus"
  • Heaven and Hell "The Devil You Know"

Betyg 2

  • Killswitch Engage "Killswitch Engage"
  • Job For A Cowboy "Ruination"
  • Chickenfoot "Chickenfoot"
  • Corroded "Eleven Shades of Black"

Med andra saknas både skivor med betyg 5 och betyg 1. Än så länge, hösten bjuder ju som bekant på en hel del spännande släpp...

Vill du läsa mer om recensionerna så rekommenderas sökfunktionen här på bloggen!




2 kommentarer:

  1. Fattar inte hur du kunde ge CORRODED så lågt som 2?????????????

    SvaraRadera
  2. Nja, den var rätt lurig faktiskt.
    Till slut tyckte jag att den börjar bra, men efter de första 2-3 spåren så lutar det bara utför. I långa loppet faller det inte riktigt mig i smaken - det blir lite för "grunt" och inte riktigt vad jag kommer spela mycket.

    Dock - det är ett rätt bra hantverke på plattan, och gillar du din metall i den här sorten så tror jag att du rankar skivan högre.
    I så fall rekommenderar jag även att du håller ett öga på Veckans Tips nästa fredag, då kommer en platta som i mina öron lirar brallorna av Corroded!

    SvaraRadera